Subject: FW: 11137 km 0,7-0,9 künniste rajamisest
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 14 Mar 2025 06:14:20 +0200

Palun reg

From: Ott Johann Post | Roadplan <[email-masked]>
Sent: Thursday, March 13, 2025 4:35 PM
To: Andrus Tull <[email-masked]>
Cc: Krista Einama <[email-masked]>
Subject: RE: 11137 km 0,7-0,9 künniste rajamisest

Tere

PP dokumendid, k.a valgusarvutuse fail leitavad siit kaustast: 
<https://estroadplan.sharepoint.com/:f:/s/24064Riigiteenr11137knnised/EpDXG-sPXUtLqAzuQq35FgQBUNXgVGel3gGI95JKib_Sfw?e=fiwGf5> 
2025-03-13 KK

Praegu tegeleme kooskõlastuste saamisega tehnovõrkude valdajatelt.

Lugupidamisega

Ott Johann Post
Projektijuht

+372 53323020 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked] | 
roadplan.ee
Roadplan OÜ | Tiigi 78, Tartu | Laki 4, Tallinn

From: Andrus Tull <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, March 3, 2025 12:59 PM
To: Ott Johann Post | Roadplan <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Krista Einama 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: 11137 km 0,7-0,9 künniste rajamisest

Tere

Eskiisile lisaks tuleb valgustuse projekteerijal saata ka  valgusarvutuse 
Dialux EVO fail , kus on näha, et  künniste valgustamiseks valitud 
valgustiga on tagatud valgustusklassi M4 nõuded.

Siis on minu poolt lahendus aktsepteeritav.

Lugupidamisega

Andrus Tull

Elektriinsener

Korrashoiu ja liikluskorralduse üksus

From: Ott Johann Post | Roadplan < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Monday, March 3, 2025 12:48 PM
To: Krista Einama < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>; Andrus Tull < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: 11137 km 0,7-0,9 künniste rajamisest

Tere

Kas võime PP koostamisega edasi minna?

Lugupidamisega

Ott Johann Post
Projektijuht

+372 53323020 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked] | 
roadplan.ee
Roadplan OÜ | Tiigi 78, Tartu | Laki 4, Tallinn

From: Ott Johann Post | Roadplan
Sent: Thursday, February 20, 2025 9:12 AM
To: 'Krista Einama' < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>; [email-masked]' < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: 11137 km 0,7-0,9 künniste rajamisest

Tere

Edastan manuses tänavavalgustuse eskiisi, mis on lahendatud Andrus Tulli 
ettepanekute järgi, teile kinnitamiseks. Jään ootama kinnitust, et võime 
põhiprojekti koostamisega edasi minna.

Lugupidamisega

Ott Johann Post
Projektijuht

+372 53323020 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked] | 
roadplan.ee
Roadplan OÜ | Tiigi 78, Tartu | Laki 4, Tallinn

From: Krista Einama < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Wednesday, February 19, 2025 2:34 PM
To: Ott Johann Post | Roadplan < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: FW: 11137 km 0,7-0,9 künniste rajamisest

Tere,

edastan elektriinseneri arvamuse valgustuse projekteerimiseks.

Kui on vajadus täpsustada, siis palun suhelge elektriinseneriga.

See on vastus eile saadetud kirjale.

Tervitades,

Krista Einama

From: Andrus Tull < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Wednesday, February 19, 2025 11:32 AM
To: Krista Einama < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: 11137 km 0,7-0,9 künniste rajamisest

Tere

Vaadanud T-11137  künniste asukoht  km 0,78  ja 0,83 , on minu poolne 
ettepanek :

Kuna olemasolev sõidutee valgustus on puitmastidel õhukaabliga LED 
valgustus, siis projekteerida mõlema künnise kõrval asuvatele puitmastidele 
uued LED valgustid , et oleks tagatud sõiduteel-künnisel valgustusklassi M4 
nõuded , mis vastab valgustustihedusel vähemalt  keskmisena 10 lx.

Sellisena on varem ka Harjuma asulaid läbivatele sõiduteedele 
teeületuskohale valgustust rajatud ehk ületuskohale – künnisele on valitud 
kaks astet kõrgem valgustusklass (M4) kui antud sõidutee lõigule on nõutud 
(M6)

Mistõttu ei ole vajalik künnisele-ületuskohtadele täiendavalt eraldi ÜKR 
erivalgusteid projekteerida .

Lugupidamisega

Andrus Tull

Elektriinsener

Korrashoiu ja liikluskorralduse üksus

From: Ott Johann Post | Roadplan < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Tuesday, February 18, 2025 10:39 AM
To: Krista Einama < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Cc: Mait Paasik < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Priit 
Vabamäe < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: 11137 km 0,7-0,9 künniste rajamisest

Tere

Tänan tagasiside eest ja saadan teile manuses kooskõlastamiseks eskiisi.

Lugupidamisega

Ott Johann Post
Projektijuht

+372 53323020 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked] | 
roadplan.ee
Roadplan OÜ | Tiigi 78, Tartu | Laki 4, Tallinn

From: Krista Einama < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Thursday, February 6, 2025 11:36 AM
To: Ott Johann Post | Roadplan < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Cc: Mait Paasik < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>; 
Hannes Ristov < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: 11137 km 0,7-0,9 künniste rajamisest

Tere

Tänan ettepanekute eest.

Tuginedes analüüsile oleme seisukohal, et riigitee olemasolevale teelõigul 
me ei saa järgida kehtiva projekteerimise normi nõudeid, kuna tegemist ei 
ole uue teelõigu tervikliku projekteerimisega vaid künniste sobitamine 
olemasolevale teele. Teeme ettepaneku lähtuda eelmises projekteerimise 
normis välja toodud parameetrist kasutada kuni 40 km/h kiirusel lubatud 6% 
põikkallet, mis vähendaksid olulisel määral projektala suurust ning 
ehitusmaksumust. Antud teel  on  kiirus piiratud 30 km/h ja künnised oleksid 
vajalikud sellise piirkiiruse hoidmiseks.

Lisaks on meie arvamusel ka sobiv, kui künnised asetseksid mitte 
teeületuskohal, vaid sobival kaugusel enne teeületuskohta. Peamine eesmärk 
on piirkiirusest kinni hoidmise tagamine.

Tervitades,

Krista Einama

Transpordiamet

From: Ott Johann Post | Roadplan < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Tuesday, February 4, 2025 10:47 AM
To: Krista Einama < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Cc: Mait Paasik < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: 11137 km 0,7-0,9 künniste rajamisest

Tere!

Edastan meie inseneri poolse analüüsi tulemuse, miks ei saa nõuetekohaselt 
ilma suuremate rek. töödeta seda lahendust ellu viia:

Tuginedes hetkel kehtivatele projekteerimisnormidele, standarditele ja 
juhistele, ei ole ≤40 km/h projektkiiruse ja ~70 m kurviraadiuse juures 
lubatud suurem viraaži põikkalle kui 4%. (Linnatänavad 4%, Riigitee 
ristlõike valiku juhis 2,5%). Tehes künnised 4% põikkaldega, läheb 
olemasoleva olukorraga kokku viimine nii pikaks, et mõistlik on terve kahe 
künnise vaheline ala ka korda teha.

Tee teljel on igal variandil vajalik jääda ~10 cm kõrgusele, sest muidu 
jäävad pikiprofiilil künnised lohku. 4% põikkalde juures on kõige 
kriitilisemas punktis künnise projektpinna ja olemasoleva maapinna vahe ca 
25 cm, mida ei ole võimalik (freesimisega/tasandusega või ilma) kahe 
asfaldikihiga välja ehitada.

Kui võtta aluseks eelmised, kehtetud maanteede projekteerimisnormid, oli 40 
km/h kiirusel lubatud kasutada ka 6% põikkallet, mis vähendaks olulisel 
määral projektala suurust ning ehitusmaksumust. Siiski oleks kõige 
kriitilisemas punktis vahe ca 18 cm.

Kõige halvem (kuigi odavaim) variant on olemasolevale pinnale niisama 
künnised nö „peale kleepida“. Selline variant ei vasta mitte ühelegi normile 
ning tähendaks siiski ka kergliiklusteede otste kõrguse muutmist, et need 
kõrguslikult kokku viia. Kui otsustatakse viimase variandi kasuks, st ei 
muudeta sõidutee kallet, on odavam kasutada moodulkünniseid ja paigaldada 
need enne teeületuskohtasid. Sellisel juhul puuduks vajadus hakata 
kergliiklusteid künnise juures kõrgemale tõstma.

Kuigi tänasel päeval käivad inimesed üle selle 8% kalde, siis see ei anna 
meile põhjust seda sama olukorda uuesti projekteerida. Jalakäija peaks 
kõndima teeületamiseks 8% kaldest üles/alla ning see võib olla vanematele 
inimestele ning liikumispuudega inimestele väga keeruline, kui mitte 
võimatu. Sarnaselt võib see talvisel ajal igale jalakäijale ohtlikuks 
muutuda.

Palun Transpordiameti tagasisidet pakutud kahele variandile. Millise nendest 
teostame?

Lugupidamisega

Ott Johann Post
Projektijuht

+372 53323020 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked] | 
roadplan.ee
Roadplan OÜ | Tiigi 78, Tartu | Laki 4, Tallinn

From: Mait Paasik < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Thursday, January 23, 2025 8:09 AM
To: Ott Johann Post | Roadplan < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Cc: Priit Vabamäe < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Ed: 11137 km 0,7-0,9 künniste rajamisest

Tere.

Edastan Transpordiameti kirja.

Mait Paasik

maa- ja teespetsialist

 <https://anija.ee/> Anija vallavalitsus

+372 5333 84 08

Saatja: Krista Einama < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Saatmisaeg: kolmapäev, 22. jaanuar 2025 17:00
Adressaat: Mait Paasik < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Koopia: Riivo Noor < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Teema: FW: 11137 km 0,7-0,9 künniste rajamisest

Tere,

Tänan kirja eest, milles informeerisite Transpordiametit künnise rajamise 
tehnilisest probleemist, kus riigitee 11137 km  0,83 põikkalle (viraaži) on 
takistuseks künnise rajamisel.

Vastan e-kirjaga.

Nõudeid muutma ei pea. Projekt tuleks koostada vastavalt nõuetele või 
põhjendada tuginedes normidele, miks nõuetest ei saa lähtuda.  Kahe künnise 
mõte oli liikluse rahustamine künniste vahelisel lõigul, millest kohe 
loobuda ei tahaks.

Ootame  Roadplan OÜ inseneridelt  põhjendusi ja ettepanekuid  lahenduse 
muutmiseks.

Edastan allpool ühe konkreetse näite kõrgustega kokkuviimiseks, mis paikneb 
küll sirgel teeosal ja mitte viraažil, viraaž teeb olukorra keerulisemaks.

Tervitades,

Krista Einama

Transpordiamet

From: Margus Magus < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Wednesday, January 22, 2025 10:31 AM
To: Hannes Ristov < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>; Tõnis Pihlamägi < 
<mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: 11137 km 0,7-0,9 künniste saaga

Tere,

Näide on olemas, 11185 sai ka mustkattele künnis.

Üleminekud 2 m ulatuses ol.olevale kattele tasandusfreesitud h= 5 cm + siis 
AC surf peale.

Vblla 11137 näitel on ka, kannatab teha vaid lokaalsed künnised + üleminekud 
(ei pea olema 2 m, võib ka nt 5 m… et ol.oleva pin.kattega enam-vähem sujuv 
üleminek oleks).

Terv

Margus.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.